ARAMA

23 Temmuz 2007 Pazartesi

donanım sorunları ve cevapları

Soru : ..
regedit nedir?

Windows larda Registry dediğimiz ayarları değiştirmemize yarayan bir komuttur bununla windows un registry ayarlarında değişiklikler yaparız.Ama tehlikelidir Bunu unutmayın



Soru : ..
Benim winfast tv kartım var.Xp işletim sisteminde çalıştıamıyorum.More tv yi kurdum o çalışıyor yanlız onunda sesi çıkmıyor.Ses çözucude var.Bana yardımcı olursanız memnun olurum.Saygılar

www.leadtek.com.tw adresinden xp driverini bulup yükleyebilirsiniz.Ayrıca ses ayarlarından Line in veya Giriş bölümünün sesinin açık olup olmadığını kontrol ediniz


Soru : ..
Bilgisayar dergisi cdlerinde veya çeşitli sitelerde fireware, shareware gibi programlardan bahsediliyor.Bu ve bunlar gibi program isimlerinin na manaya geldiğini açıklayabilirseniz sevinirim..

--freeware ler ücretsiz programlardır
--Shareware ler ise deneme programları dır yani yükledikten sonra belirli bir süre sonra satın almamız lazımdır yoksa belirli bir süre sonra kullanılamazlar
--Demo lar ise kısıtlı ve tüm fonksiyonları kullanılamayan programlardır.


Soru : ..
ben hangi anakartlar ile hangi işlemcilerin uyumlu olduğunu öğrenmek istiyordum teşekkürler

Böyle bir şey söz konusu olamaz.Tüm piyasada üretimi yapılan anakartlarla Tüm işletim sistemlerini çalıştırabilirsiniz.Burada böyle bir kıyaslama söz konusu değil.Ama alırken destek açısında ileride çıkacak işletim sistemlerine destek açısından düşünürsek ozaman Size kaliteli bir marka alanızı tavsiye ederim.Oda Mesela GIGABYTE,ASUS,MSI,INTEL gibi ve sayamadığım dieğr kaliteli markalardır...

Soru : ..
BİLGİSAYARIMDA NEREDEYSE HİÇBİROYUNU ÇALIŞTIRAMIYORUM SİZCE BU NEDEN OLMALI ÖRN= FİFA2003 , 2003 NASCAR 2003 COUNTUR STRİKE , HİGH LİFE, İŞTE YANİ NEREDEYSE BÜTÜN OYUNLAR BİLGİSAYARIMIN ÖZELLİKLERİ EKRAN KARTIM 32NVIDIA TNT2 M64 , 128RAM , 30GB MAXTOR HDD İNTEL CELERON 950 VE WİN98 KULANIYORUM BU OYUNLARA BİLGİSAYARIMIN YETMESİ GEREKİYOR AMA OYUNLAR ÇALIŞMIYOR LÜTFEN BANA BİR ÇÖZÜM YOLU GÖSTERİN BUSORUN BANA ÇOK PROBLEM OLULOR BUGÜN CEVAP GÖNDERİRSENİZ SEVİNİRİM İNŞALLAH BU SEFER CEVAP YAZARSINIZ.
---------------
TNT2 ekran kartları günümüzün oyunları için yeterli bir ekran kartı değil ama bu demek olmuyorki Hlife ide çalıştırmaz.Bizce bu oyunu düşük ayarlarda olsada oynamanız gerekmekte nasıl çalıştırmıyor biraz konuyu açarsanız daha iyi yardımcı olabiliriz.Mesela DIRECTX 8.1 yüklümü bilgisyarınıza yüklü değilse yükleyin nvidia nın www.nvidia.com sitesine girip en son nvidia driverlerini indirin.Bu şekilde bir deneyin.Ama ekran kartınız düşük bunuda unutmayın

Soru : ..
fly video çalıştıramıyorum. karıncalı gözüküyo kanal falan bulamıyorum nasıl düzelir acaba.
---------------
Anteninizin bağlantılarını doğru yaptıktan sonra AUTO SCAN a basarak otomatik arama yapınız.Tv kartınız kanalları kendi bulacaktır...


Soru : ..
slm benim sorunum bilgisayarım göçtü.bilg. ne fdisk yaplıyor nede format atılıyor .sadece d bölümüne scandisk ve format atılabiliniyor .c hiç bir ekilde kurulmuyor .açılışta .c:windovf sys içinde hatalar oldugunu ifade ediyor...neler yapabilirim ...bildigim bütün yöntemlri denedim fakat bir çözüm bulamadım ..yardımlarınızı bekliyorum ..tşkler...
---------------
BİR BAŞLANGIÇ DİSKETİ ile açıyorsunuz bilgisayarı sonra format atın veya gerekiyrsa ilk önce fdsik yapıp sonra format atın


Soru : ..
merhaba;

ben bilgisayarımı modifiye etmek istiyorum. anakart olarak gigabyte GA-8SMML-P SIS650 478, cpu olarak intel celeron 1,7 ve hdd olarakta maxor 30 GB 7200rpm düşünüyorum. bu ürünlerin birbirleriyle olan uyumu nasıl. eğer uyumsuzsa bana önerebileceğiniz başka marka ve modeller nelerdir. son olaraktanda bu ürünleri kasaya yerleştirirken hangi sırayı izlemeliyim nasıl bir kurulum gerçekleştireceğim. yardımlarınız için teşekkürler..
---------------
kasaya hiç dizmediyseniz hiç denemeyin.İlk önce biri kurarken izleyin ve öğrenin.Ayrıca 478 pinlik GIGABYTE veya ASUS un veya MSI gibi anakartların INTEL 845 çipsetli lerinin seçin.SIS yonga setini biz size tavsiye edemiyoruz.Performansta çok fark var neyazıkki.HD nizi de daha fazla alabilirsiniz.Marka olarak ise SEAGATE yi de bir düşünün derim.Tabi kesinlikle 7200 rpm olsun.Uyum sorunu yok zaten Hardisk in uyum sorunu hiç bir zaman olmaz...


Soru : ..
Benim sorum bilgisayarıma windows xp yükledim fakat bilgisayarı kapatmak istediğimde bilgisayar kapanıyor diyor fakat kapnmayıp kilitleniyor ne yapmam gerek yardımlarınız için teşekkütler.

Sistem
Pentium III 733
128 mb ram
---------------
ne yazıkki windows xp de bu sorunlar var sorunu çözmek için Windows xp servicepack 1 i yükleyin veya update yapın


Soru : ..
Merhaba,
Benim P3-733 bilgisayarım var. Ancak oldukça yavaş. Windows gezgini butonuna bastıktan bi 3 saniye sonra filan açılıyor ekranı. Makina 20 GB ve 128 Ram var. Harddisk sanal olarak 2'ye ayrılmış durumda 10-10 olarak. Eğer donanımlar arası uyumsuzluk varsa bunu nasıl bulabilirim. Teşekkürler...
---------------
eğer bilginiz varsa bulabilirsiniz mesela aygıt yönetcisinden aygıtların Kaynak numaralarına IRQ larına bakın aynı ırq yu kullanıyorlarsa parçaların pcı slotlardaki yerlerini değiştirmeniz veya biostan ayarlama yapmanız gerekebilir.Ama bir profesyonelin ypamasını tavsiye ederim


Soru : ..
Ben bilgisayarım kapalı iken herhangi bir zaman da [sistematik olmayan bir zamanda] kendiliğinden acılıyor. Başka işletim sistemi yüklediğim halde böyle .Sizce neden olabilir. Teşekkürler
---------------
Sorununuz sanırım biostaki bir ayardan dolayı. ya da bilgisayarınız bir ağa bağlıysa, biostaki wake up lan seçeneğini iptal ediniz. olmazsa bios defaults seçeneğini yapınız.

Soru : ..
klasörlerimi şifreleyebileceğim güvenilir bir program varmıdır ?
---------------
Winziple istediginiz klasörü şifreleyebilirsinz..


Soru : ,

benim bilgisayar acildiktan bir sure sonra ya restart yapiyor ya da ekranda dikey cizgiler olusup kilitleniyor,bazen de monitor kapaniyor.bir kac farkli ekran karti takarak denedim,ayni sorun yine oluyor.Monitorden olabilir mi?ekran kartim:16 Mb Voodoo 3 3000,monitor:15'hyundai s560 islemci:pIII 450 Ram:128 Mb

Soru : ..

XP donanımlı laptop bilgisayarım var
XP ile çalısacak TV kartları hakkında bılgı verırsenız cok memnun olurum...
---------------
Genelde her kart destekliyor belli başlı olanlar ise,lifeview[flytv],happauge,avermedia gibi....zaten kullanılan driverlarda winxp'ye göre ya win2k[win2000] yada winxp driverı

Hiç yorum yok: